Nusnäs båtklubb

Nusnäs Båtklubb

Nusnäs båtklubb, etablerad 1969 vid Siljans strand, tjänar som en viktig mötesplats för båtentusiaster, med ett medlemskap på cirka 90 personer. Klubben erbjuder inte bara omkring 50 båtplatser utan även en inbjudande gästhamn komplett med tillgång till el, vilket gör den till en lockande destination för båtfarare i regionen. Dessutom underlättar en tillgänglig sjösättningsramp för medlemmarna att sjösätta och ta upp sina fartyg, en oumbärlig tjänst vid säsongens början och slut.

Förutom dess praktiska anläggningar, uppmuntrar Nusnäs båtklubb samvaro och avkoppling genom sina tre slogbodar med grillplatser, placerade vid vattnet. Dessa öppna utrymmen, utrustade med bänkar och bord, är tillgängliga för allmänheten och erbjuder en idealisk miljö för familjepicknickar, vänträffar eller bara en stillsam stund i naturen. Klubbens anläggningar uppmanar till njutning av Siljans vackra landskap och fungerar som en inbjudan till både medlemmar och besökare att ta del av områdets naturskönhet.

Nära huvudhamnen ligger även Tjuvholmen, en charmig ö som erbjuder ytterligare möjligheter för rekreation och samvaro, med sin egen gästbrygga, en slogbod och grillplats. Detta tillägg till klubbens faciliteter berikar den redan mångsidiga upplevelsen vid Nusnäs båtklubb, genom att tillhandahålla en avskild plats för avkoppling och gemenskap.

Nusnäs båtklubb representerar således mer än bara en plats för förvaring av båtar; den är en vital gemenskap som stödjer och främjar det maritima livet längs Siljans bredder. Genom sitt välkomnande upplägg och diverse faciliteter bidrar klubben aktivt till att bevara och berika båtkulturen i regionen, och står som en öppen inbjudan till alla som önskar utforska eller njuta av livet vid vattnet.

Årsmöte i NBK's klubbstuga den 11/4 2024, kl.19.00

Vi hälsar all medlemmar i Nusnäs båtklubb varmt välkomna!

Styrelsen

Arbetsdag båthamnen 4/5 2024, kl.10.00

Hoppas på en fin arbetsdag i Nusnäs båthamn! Båtklubben bjuder på korv och kaffe. Välkomna!

Båtplatser

För mer information ang. lediga båtplatser, kontakta vår hamnkapten Benny Fahlberg tel. 073-617 03 55, som ansvarar för fördelning och skötsel av hamnens båtplatser.

2024 © All Rights Reserved.